niedziela, 17 grudnia 2017

SYLWESTROWY BAL MASKOWY



Dziś chciałabym podzielić się z Wami pomysłem, który wprowadziłam w życie dwa lata temu i w dalszym ciągu go kontynuujemy. Mianowicie w ramach zajęć przedszkolnych urządzamy dla dzieci sylwestrowy bal maskowy




W dniach poprzedzających ten dzień dzieci przygotowywały swoje maski – ozdabiając tekturowe szablony. Każdy mógł wybrać kształt maski i ozdabiał według własnego pomysłu. Na balu obowiązywały oprócz masek stroje balowe – tzn. suknie dla dziewczynek, marynarki i spodnie galowe dla chłopców. Rodzicom, jak również samym dzieciom pomysł bardzo się spodobał i niecierpliwie odliczały dni do imprezy. Sam przebieg imprezy to oczywiście mnóstwo zabaw tanecznych przeplatanych konkursami, wybory króla i królowej balu, tańce w parach. Sala udekorowana w balony, sufity zakryte wiszącymi materiałami. Oczywiście nie obyło się bez symbolicznego odliczania, by pożegnać stary i powitać Nowy Rok. Tutaj urządziliśmy pokaz zimnych ogni na wykonanej wcześniej konstrukcji (co dało niezły efekt) – odbyło się to na zewnątrz. Dzieci obserwowały wszystko przez okno.

Poniżej zamieszczam przykładowe szablony masek do pobrania:





Dzieci uwielbiają wszelkiego rodzaju bale, dlaczego zatem nie skorzystać i z tej okazji i nie dać im radości? Czekam na Wasze opinie.

1 komentarz:

  1. Zajęcia robienie masek z dziećmi można uzupełnić o granie w gry planszowe.
    http://www.debinski.edu.pl/bal-w-lesie-gra-planszowa/
    http://www.debinski.edu.pl/zaproszenie-na-bal-gra-planszowa/
    Dzięki temu zajęcia będa jeszcze ciekawsze.

    OdpowiedzUsuń

DEKORACJE W SALACH PRZEDSZKOLNYCH WYKONANE WSPÓLNIE Z DZIEĆMI

 Kiedyś nie rozumiałam pewnych spraw... Myślałam, że system edukacyjny, który znałam, w kraju gdzie się wychowałam, jest dobry i na wysokim ...