czwartek, 9 listopada 2017

DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA


Dzień Pluszowego Misia zbliża się wielkimi krokami… Co rok staram się, aby dzień ten wyglądał inaczej, niż w roku ubiegłym. Nie lubię nudy, stale poszukuję inspiracji. Dziś podsunę Wam kilka pomysłów na organizację tego dnia.

Obojętnie jaką formę obchodzenia uroczystości wybierałam, jedno co roku było niezmienne. Zawsze rozpoczynałam od przypomnienia historii tego święta. W Internecie znajdziecie mnóstwo informacji na ten temat – można również skorzystać z gotowych prezentacji multimedialnych. Zawsze prosiłam dzieci, by w tym dniu przyniosły swoje pluszaki. Kolejnym etapem były zabawy tematyczne. Poniżej podsuwam kilka wariantów: 



 




1.       URODZINY MISIA.
Świętowaliśmy ten dzień, jak nasze urodziny. Dla misia przygotowaliśmy specjalne miejsce przy stole, odśpiewaliśmy „sto lat”, przygotowaliśmy z kartonu, klocków lub gąbek wielki tort dla misia.

2.       MISIOWY BAL.
Dzieci przychodziły przebrane za misie. Dominowało wiele zabaw tanecznych szczególnie do piosenek o misiach. Dodatkiem były konkursy i zabawy.

3.       MISIOWA OLIMPIADA SPORTOWA.
Tym razem dzieliliśmy dzieci na drużyny. Wspólnie ze swoimi misiami pokonywały tory przeszkód i brały udział w licznych konkurencjach sportowych.

W każdym z powyższych scenariuszy nie zabrakło wykonywania prac plastycznych związanych ze świętem. 






Chętnie też korzystałam z wierszyków. Poniżej zamieszczam moje dwa ulubione:
Wiersz „Miś idzie do przedszkola” Z. Bronikowski
Miś różowy, miś pluszowy
Zbuntował się dziś.
Chce iść także do przedszkola
Tak jak chodzi Krzyś.
Wziął Krzyś misia w obie rączki:
„Po co pójdziesz tam?”
„Będę bawił się wesoło
I nie będę sam”.
„Gdy tak prosisz to już chyba
Zabiorę cię dziś”.
- i tak zaczął do przedszkola
Chodzić z Krzysiem miś.

Wiersz „Naprawimy misia” Cz. Janczarski
Kto misiowi urwał ucho?
No kto? – pytam
Cicho, głucho…
Nikt się jakoś nie przyznaje?
Może jechał miś tramwajem?
Może upadł biegnąc z górki?
Może go dziobały kurki?
Może Azor go tarmosił?
Urwał ucho, nie przeprosił?
Igła, nitka, rączek para.
Naprawimy szkodę zaraz!
O, już sterczą uszka oba.
Teraz nam się miś podoba!

Pod koniec imprezy każdy uczestnik otrzymywał dyplom przyjaciela pluszowego misia. 

Wykonany przeze mnie dyplom możesz pobrać tutaj:


A jak u Was w placówkach świętujecie ten dzień? Zachęcam do komentowania!



2 komentarze:

  1. Solidnie napisane. Pozdrawiam i liczę na więcej ciekawych artykułów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj chyba każde dziecko przepada za misiami i moje na pewno do tej grupy również nalezą. Jestem także zdania, że bardzo fajnie na stronie https://whisbear.com/pl/blog/domowa-tv-leniwiec-e-zzy-uroczy-asystent-rodzica/ opisano jakim pomocnikiem rodzica jest leniwiec E-zzy.

    OdpowiedzUsuń

DEKORACJE W SALACH PRZEDSZKOLNYCH WYKONANE WSPÓLNIE Z DZIEĆMI

 Kiedyś nie rozumiałam pewnych spraw... Myślałam, że system edukacyjny, który znałam, w kraju gdzie się wychowałam, jest dobry i na wysokim ...